티스토리 뷰

1
이 곡은 뮤직비디오와 함께 감상해야합니다.
그래야...
재즈의 분위기와
절묘한 가사의 뉘앙스를 느낄 수 있습니다.


 

,

 

 

 
Dance With My Father - Luther Vandross

Back when I was a child,
전에 내가 소년이었을때,
before life removed all the innocence
내 삶에 순수가 사라지기 전에 말이죠..^^
My father would lift me high
나의 아버지는 날 들어올리고
and dance with my mother and me
엄마와 춤을췄었죠.
and then,
그러고는,
Spin me around 'til I fell asleep
내가 곤히 잠들때까지 옆에 있어줬어요.
Then up the stairs he would carry me
그리고 잠든 나를 안고 계단으로 올라갔죠.
And I knew for sure I was loved
그래서 난 쉽게 알았죠 내가 사랑받고 있단걸.

If I could get another chance,
나는 아버지와 다른 하나의 기회,
another walk, another dance with him
다른 하나의 산보,다른 하나의 춤을 나눌수 있었기에..

I'd play a song that would never, ever end
결코 끝나지 않을 이 노래를 연주할거예요
How I'd love, love, love
내가 어떻게 사랑. 사랑... 사랑을 받았는지..
To dance with my father again
다시 아버지와 춤을 출 수 있길 바라며..


When I and my mother would disagree
내가 엄마랑 의견이 일치하지 않았을때
To get my way, I would run from her to him
나의 길을 찾기위해, 엄마에게서 달려 나갈때
He'd make me laugh just to comfort me
아버지는 날 위안하기 위해 나를 미소 짓게 유도했죠
Then finally make me do just what my mama said
그 때 마침내 난 엄마가 말했던 것(엄마의 의견)을 받아들였죠..
Later that night when I was asleep
나중에 내가 자고있었던 밤에
He left a dollar under my sheet
아버지는 나의 이불아래 몰래 지폐를 남겨두었죠
Never dreamed that he would be gone from me
(그래서 난,) 아버지가 날두고 떠날거란걸 꿈에서도 몰랐죠..

If I could steal one final glance,
나는 아버지와의 마지막 눈빛,
one final step, one final dance with him
마지막 스텝,마지막 춤을 나눌수있었기에..
I'd play a song that would never, ever end
결코 끝나지 않을 이 노래를 연주할거예요
'Cause I'd love, love, love
내가 사랑. 사랑.. 사랑을 받았기 때문에..
To dance with my father again
다시 아버지와 춤을 출 수 있길 바라며..

Sometimes I'd listen outside her door
전에, 난 엄마의 방문을 지나다 듣게되었어요
And I'd hear how my mother cried for him
그건 떠난 아버지에 의해 절망하는 말들이었죠..
I pray for her even more than me
나는, 나보다 더 그녀를 위해 기도했죠.
I pray for her even more than me
나는, 나보다 더 엄마를 위해 기도했죠..

I know I'm praying for much too much
난 내가 얼마나 크고, 많은것들을 원하고있는지 알아요..
But could you send back the only man she loved
그러나 당신만이 엄마가 좋아했던 단 한 남자,
아버지품에 안겨드릴수있는걸요
I know you don't do it usually
난 당신이 그러기 쉽지 않을거란걸 알고있어요..
But dear Lord she's dying
그치만, 친애하는 신이시여.. 엄마는 죽어가고 있어요..
To dance with my father again
다시 아버지와 춤을 출 수 있길 바라시면서요..

Every night I fall asleep and this is all I ever dream
지금까지 말한건.. 내가 지쳐 쓰러져 잠든 모든 밤의 꿈들이죠..
 
 

여기의 Player는 위의 Music Video가 동작하지 않을 때
Click하세요...^^
Manijoa 2008.12


댓글